Inget hjulbygge denna helg heller...

Helgen var tänkt som en hjulbyggshelg men lördagen försvann genom att jag blev inringd på jobbet och söndagen försvann genom att Thomas låg o var sjuk hela dagen :(

Men Singoalla mår nog bra ändå! Hon växer och växer, har satt henne på vågen och ser att hon väger mer än när vi fick henne, men eftersom den inte visar exakt är det svårt att veta.
Plus att vi var tvungna att ändra bredden på selen, så nog växer hon allt :)
Så här liten var hon första gången hon provade selen:



Annars har hon varit ett mysigt sällskap under min första vecka på den nya terminen.



Oftast har hon lagt sig över boken jag läst, sträckt ut sig över tangentbordet eller försökt fånga pennan jag skriver med. Inte den allra bästa studieron alltid, men hon är söt när hon sover :)





Och nu börjar datorer och tv-apparater bli mer intressant! Nu ikväll sprang hon fram och satte sig precis vid tv-skärmen när vi kollade Rent och nu i veckan har vi kollat lite youtube. Testade både fåglar och insekter, men andra katter verkar mest intressant.



Och nyfikenheten ökar för var dag! Idag blev det att krypa in o gömma sig bland handdukarna i skåpet och att lukta på vindruvor.



Hon leker fortfarande massor med sina små favorittyg-leopard-möss och hon verkligen ääälskar dem! Vi har köpt fler och har nu 18 stycken utspridda över lägenheten varav 8 st jag av någon anledning hittade i sovrummet i morse. Hon leker och hoppar runt och jagar - och bär den i munnen till oss. Vi tar upp den och kastar iväg den, varav hon hämtar och kommer tillbaka med den. Om och om igen. Tror hon tycker om att leka apport :)
För övrigt så försöker hon mer och mer rymma iväg så fort vi kommer hem, vilket gör att jag numera alltid bär med mig en liten tygmus, redo att kasta för att distrahera henne. Annars är hon ALLTID med när vi ska rengöra toalådan, och inte bara att hon ska sitta och titta på, hon ska gärna sitta I när vi rensar lådan, hon tycker väl det är spännande :)

Förhoppningsvis blir det mer katthjulsbygge nästa helg om inte jobbet ringer eller förkylningen håller i sig!
På återseende alla fyra som följer bloggen ;)
/Emma, Thomas och Singoalla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0