Singoalla busar och myser

Det var längesen vi skrev, det är mycket som händer just nu. Det är jobb, det är sjukdom och det är tentapluggande och grupparbete för fulla muggar. Men nu när jag tycker mig ha en halvtimme över så tänkte jag lägga den på att uppdatera Singoallas sida och kompensera uppehållet med massor av bilder. På vissa busar hon, på vissa sover hon men på de flesta är hon mest på upptäcksfärd :)



Vi hade hängt ett lakan över köksdörren för att torka efter stortvätten, men numera är det en av Singoallas favoritleksaker. Hon hoppar upp, försöker klättra lite och när den ramlar ner gömmer hon sig under den för att kunna hoppa fram och attackera när vi minst anar det.



Singoalla sitter och pratar på Thomas axel :)





Singoalla poserar.



Singoalla sover...



... och blir väckt.



Hjälper matte Emma med tentapluggandet. Inte alltför effektivt kanske, men rätt mysigt!







Inte alltför organiserad familjebild, men vi försökte i alla fall :)



Hon älskar att krypa in i plastpåsar men de är numera strikt förbjudna så då gör hon det bästa hon kan av situationen: kryper ner i en tygpåse istället.



Verka funka sådär :)

Kan inte lova datum för nästa bildskörd, men när tiden infinner sig så dyker kanske något mer filmklipp upp, det var ju ett tag sen :)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ååååååååååååh! GE MIG! Singoalla bara MÅSTE vara den sötaste kissen någonsin! När något är så gulligt som henne, vill man krama och på pussa det tills det nästan går sönder. Hon är RIKTIGT fin!

Jag har tittat lite på bilderna och på vilket jobb ni lagt ner på hjulbygget (vilken rolig idé!) så förstår man verkligen hur älskad hon är och hur stolta ni är över henne:) Sådant värmer i mig, önskar alla katter kunde få ha det så bra som Singoalla har. Springer hon självmant i hjulet?

När fyller hon år? Självklart måste det firas! Då ska tant Annelie minsann ge den lilla bebisen en mumsig present. Vad tycker hon är det bästa man kan äta? Minns min gamla klasskamrats katt som var helt tokig i chips. Om hon hade en skål med chips framme, var hon tvungen att lägga en tallrik över skålen så inte katten åt upp allt själv (den var dålig på att dela med sig).

Det ska bli roligt att se vad hon tycker om snön (när det kommer ordentligt med snö förstås). Är så härligt att se när kylan får pälsen att ställa sig rakt ut i bästa bollstilen. Då måste det tas många foton;)

Pussa gullebullen från mig så ska jag hålla mig uppdaterad tack vare den fina bloggen:)

PS. Hatthylla får ni nog börja kalla katthylla om hon tänker hänga där fler gånger;) DS.

2010-11-11 @ 19:19:13
Postat av: Ann-Mari

Fina bilder du lagt in, det är så roligt att följa lilla Singoalla. Det ska bli spännande till jul och se vad hon tycker om katt-gymet som jag köpte till henne igår.

2010-11-12 @ 21:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0