Katthjul del 3: Krångel...

Ja nu har krånglet börjat...
Igår tänkte vi konstruera själva hjulet genom att borra hål i MDF-skivan och skruva ihop den med den böjbara boarden med hjälp av ett vinkeljärn. Det börjar med att skruvarna är för korta för att gå igenom både vinkeljärn och MDF-skiva, medan de passar perfekt för den böjbara boarden. Så Thomas åker iväg på skruvjakt på kvällen men icke.
Så vi åkte till Jula idag, fixade längre skruvar och kom tillbaka i god tro att det skulle gå vägen. Och visst, skruvarna passade perfekt, men nu var det muttrarna som krånglade.
Det visade sig att Thomas (eller ja, jag också men jag vet inget så jag försvarar mig med det) hade plockat på sig låsmuttrar istället för "vanliga" som innebär att den liksom stannar av sig själv, istället för där vi vill.
Så på de mindre skruvarna passar de perfekt för då behöver skruvarna inte sticka upp, men på de längre skruva som vi köpte idag så passar de inte alls.
Yeah vad bra det går!

Men Thomas är på väg att byta muttrar så förhoppningsvis kommer vi en bit idag ändå :)



Thomas borrar hål för att kunna fästa kullagret på MDF-skivan.



Så här placeras kullagret/navet på själva bottenplattan och järnstången kommer att föras genom huvudpelaren (se tidigare inlägg).

Vi fortsätter kämpa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0